خدمات و پشتیبانی

تحلیل و تدوین فرآیند

تحلیل و تدوین فرآیند

با توجه به اینکه گردش کار در هر سازمانی از جمله پارامتر های کلیدی می باشد، لذا تحلیل فرآیند از جایگاه ويژه ای برخوردار بوده و در شمار خدمات اصلی در ابزارهای نرم افزاری به شمار می آید.

در حقیقت می توان گفت موفقیت نرم افزار بستگی مستقیم به تحلیل های فرآیندی داشته و چنانچه تحلیل ها به درستی انجام نشود،‌ قاعدتا ابزار تولید شده در بستر نرم افزار هم کارایی لازم را نداشته و احتمال شکست در پروژه ها را افزایش خواهد داد.

بنابراین فاز شناخت جزء مرا حل کلیدی در تدوین فرآیند‌ها به شمار آمده و در میزان موفقیت نرم افزار بسیار تعیین کننده می باشد.

آنچه به عنوان یکی از مزیت های رقابتی پیدار در این مرحله مطرح است همراهی متخصصین ما در بررسی گردش کار و بدست اوردن اطلاعات در مورد نحوه گردش کار، گزارش های مورد نیاز،‌ ارتباط با سستم های درون و برون سازمانی، تعریف حیطه‌های دسترسی کاربران و … می باشد.

در واقع می توان گفت از آنجا که موفقیت سازمان در استقرار و بکار گیری نرم افزار یکی از دغدغه های بسیار مهم و اساسی ما در پیدار می باشد،‌ لذا تیم ما ناخود‌آگاه وارد حوزه تحلیل فرآیند شده و در این مسیر به عنوان مشاوری قابل اعتماد در کنار تیم های تحلیل سیتم قرار می گیرد.

همراهی ما در روند تدوین فرآیندهای سازمان معمولا به سه دلیل اصلی می باشد:‌ یا سازمان این کار را انجام نداده و اساسا فرآیندی وجود ندارد، ‌یا تدوین فرآیند انجام شده اما زمان زیادی از آن گذشته و به دلیل تغییرات ایجاد شده در ساختار فرآیند های سازمانی قابل استفاده نمی باشد و یا به دلیل دقت پایین و نداشتن جزئیات لازم فرآیند های تدوین شده کارایی مورد نظر جهت استفاده در نرم افزار را ندارند و لذا نیاز به تدوین مجدد یا بازنگری و اصلاح فرآیند ها وجود دارد.

لذا چنانچه هر کدام از عوامل فوق در روند تدوین و طراحی فرآیند‌ها وجود داشته باشد، تیم پیدار به عنوان مشاوری خبره با پشتوانه سوابق اجرایی خود وارد عمل شده و در این مسیر سازمان را یاری می نماید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *