سیستم های یکپارچه سازمانی

سیستم جامع تدارکات و پشتیبانی

زنجیره‌ی تأمین، عبارت است از شبکه‌ای از فرآیندها، به ‌طوری که هدف نهایی آنها تأمین کالاها و خدمات متقاضیان بوده و در بر گیرنده‌ تأمین کنندگان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان، عمده فروشان و خرده فروشانی است که با هم به طور هماهنگ و منسجم در جهت راضی کردن متقاضیان خود، همکاری می‌کنند.

مدیریت زنجیره‌ی تأمین در بر گیرنده تمامی مجموعه فعالیت‌های نظام مند درونی و بیرونی یک سازمان یا شرکت است که به صورت مدون و با دیدی کل نگر تمامی فرآیندهای کسب و کار درون زنجیره تأمین را سازمان دهی و هدایت کرده و هدف آن بهینه سازی آن فرآیندها با حداقل هزینه‌ها و حداکثر کارآیی می‌باشد.

سیستم زنجیره‌ی تأمین و تدارکات و پشتیبانی کالا و خدمات (SCM) یک سیستم به هم تنیده‌ای است که زنجیره تامین کالا یا خدمات را از نقطه درخواست آن تا نقطه دریافت کالا یا خدمات از تأمین کننده توسط شعبه (از طریق خرید مستقیم) و یا توسط انبار (از طریق خرید جزیی/ متوسط/ عمده) و حواله کالا در یک گراف فراهم می‌کند. بطوریکه جریان کار از نقطه آغاز تا پایان توسط درخواست کننده کالا قابل رهگیری است. استفاده از این سیستم، راهکاری مناسب برای ساماندهی، مصرف بهینه کالا و کنترل هزینه‌های ناشی از آن در مدیریت پشتیبانی است.

شرکت پیدار در راستای پاسخ به نیاز مدیریت یکپارچه و کارآمد بخش تدارکات و پشتیبانی اقدام به ارائه راهکار جامع یکپارچه امور تدارکات و مهندسی و مالی نموده است که سعی بر آن داشته تمامی فرآیندهای اصلی و تاثیرگذار حوزه تدارکات و مهندسی و همچنین مدیریت امور مالی را در قالب یک سیستم فرآیندگرا پیاده‌سازی نماید. مزایای سیستم جامع زنجیره تأمین تیناک شامل موارد زیر است:

  • توزیع کار در سطح کلیه کارکنان سازمان از طریق فراهم نمودن بسترهای فرآیندی به منظور کنترل هوشمند سیستم و کاهش زمان رسیدگی به درخواست کالاهای شعب و ستاد
  • ایجاد لایه‌های تصمیم گیری سیستمی/ مدیریتی/ کارشناسی به منظور ثبت سلسله مراتب تأییدات کالا از منظر مصرفی/ سرمایه‌ای و متعارف/ غیر متعارف بودن کالا و استاندارد مصرف
  • حفظ پیوستگی سیستم با شبکه‌های موجود در سازمان و برقراری ارتباط از طریق وب سرویس‌های سایر سازمان‌ها و نهادها
  • بهره برداری از سیستم از طریق شبکه‌های داخلی سازمان به صورت Web و اعتبار سنجی ورود کاربران از طریق سرویس Active Directory
  • فراهم نمودن کارتابل نقش محور و کاربر محوربه صورت همزمان

تفاوت اساسی در تولید سیستم زنجیره‌ی تأمین پیدار با سایر سیستم‌های مشابه این است که، طراحان آن به هیچ وجه تنها به ارائه امکانات عمومی بسنده نکرده‌اند و همه جا از طریق مهندسی ریز بینانه‌تر نیازها، جمع‌آوری دقیق نظرات کاربران، بکارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها و بهره‌گیری حداکثری از نوآوری و خلاقیت، سعی در ارائه محصولی داشته‌اند که چند گام فراتر از سایر محصولات مطرح در بازار حرکت نماید.

محصولات نرم افزاری تدارکات و پشتیبانی پیدار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *